MERİÇ CANATAN VE FATOSH ERHUY
Doğum yeri: Ankara, Türkiye ve Lefkoşa, Kıbrıs
Merkez: Londra, Birleşik Krallık ve Köln, Almanya
Manifesto malzemeleri: insanlar, tüyler, apoletler, papyonlar, su mataraları ve gaz maskeleri
Moda ve kıyafet tasarımcısı Meriç Canatan ve Fatosh Erhuy’un yarattığı BIRDY aksesuarları sosyal ve davranışsal normlar ile kostümlerdeki kimlik iletebilme gücüne dair bir inceleme oluşturuyor.
“Aksesuarlar” tabiatları gereği tamamlayıcı ya da bütünleyicidirler; giysileri kişiselleştirmeye ya da kişinin kimliğini ortaya çıkarmaya yararlar. BIRDY erkekler için, tüylerden üretilmiş apolet ve papyon gibi aksesuarlar sunan bir markadır. Tüylerini açarak kendilerini gösteren erkek tavus kuşlarını örnek alan aksesuarlar, toplumsal cinsiyet normlarıyla oynuyor ve erkeksi estetik anlayışına yeni bir yorum getiriyor.
Canatan ve Erhuy, Bienal’de de aynı yöntemi kullanıyor ve kask, gaz maskesi ve dizlik gibi askeri aksesuarları, sivillerin daimi askeri işgale adapte oldukları gelecek bir zamana, 2214 yılına ait deneysel kalıntılara dönüştürüyorlar. Bu senaryoda, askeri aksesuarlar artık olağanlaşmış ve gündelik yaşama uyarlanmış halde yer alıyorlar. Tüylerin kamuflaj ve kutlama kapasitesinden yararlanan manifesto; gelecekte nasıl giyineceğimiz sorusunu soruyor.
MERİÇ CANATAN AND FATOSH ERHUY
Born: Ankara, Turkey, and Nicosia, Cyprus
Based: London, UK, and Cologne, Germany
Manifesto materials: people, feathers, epaulets, bow ties, water canteens and gas masks
The BIRDY accessories by fashion and textile designers Meriç Canatan and Fatosh Erhuy investigate social and behavioral norms and the power of costume to communicate identity.
“Accessories” are by definition supplementary or subsidiary, they work to personalize an outfit or exteriorize a person’s identity. The BIRDY brand of accessories for men, includes epaulets and bow ties, constructed from feathers. Literally adopting the male peacock’s use of plumage for display, the accessories play with gender norms and suggest a new understanding of masculine aesthetics.
For the biennial, Canatan and Erhuy used the same method to transform military accessories such as helmets, gas masks, and kneepads into experimental relics from a future time, the year 2214, where civilians have adapted to constant military occupation. In this scenario, accessories of militarism have become commonplace and are customized for everyday use.
This feathered manifesto uses plumage for its capacity to camouflage and celebrate, asking: How will you dress in the future?