ÇİZİM
ATELIER BOW-WOW
Yoshiharu Tsukamoto ve Momoyo Kaijima
Doğduğu yer: Kanagawa ve Tokyo, Japonya
Merkez: Tokyo, Japonya
Manifesto malzemeleri: insanlar, yerler, kurşun kalemler, kâğıt
Mimari çizimler, fikirlerin iletilmesinde (kullanılan) güçlü birer araçtırlar. Atelier BowWow bu aracı, işbirliği halinde çizilen eskizlerle, fiziksel çevremize dikkat çekmek için kullandı. Kamuya Açık Çizim İstanbul’da Galata Köprüsü’ne odaklı mekâna özgü bir proje. Şehrin iki bölümünü birbirine bağlarken aynı zamanda kendisi de adeta bir şehir gibi davranan köprü, balık tutmak, teknelerde yemek pişirmek, sokakta yemek ve otobüs beklemek gibi çok çeşitli davranışlara ev sahipliği yapıyor.
Bulundukları yerdeki ve Tokyo’daki öğrencilerle birlikte çalıştıkları bu seride ekip yaşanan çevreyi inceleyip kayıt altına alıyor. Bu sürece 10 civarında kişi katılıyor ve buradaki etkileşim ve müzakereler kamusal alanda başkalarıyla birlikte var olmaya benzer özellikler taşıyor.
Mimari düşüncenin etkin bir aracı olarak çizim sürecinin altını çizen BowWow şunu soruyor: Bilgiyi nasıl kaydedebilir ve bir durumdan diğerine aktarabiliriz?
ATELIER BOW-WOW
Yoshiharu Tsukamoto and Momoyo Kaijima
Born: Kanagawa and Tokyo, Japan
Based: Tokyo, Japan
Manifesto materials: people, places, pencils, paper
Architectural drawings are powerful tools for communicating ideas. Atelier BowWow has harnessed this tool to direct attention to our physical environment, through a collaborative process of hand drafting. Public Drawing is a sitespecific project focusing on Istanbul’s Galata Bridge. Joining two sides of the city, the bridge also functions as a kind of city itself, hosting a variety of activities such as fishing, cooking on boats, eating on the street, and waiting for the bus.
Working with local students and students from Tokyo, the team spent time studying and recording the lived environment. The resulting interaction and negotiation between the individuals making the drawing is evident in the different handwork, which resembles the experience of being with others in a public space.
By emphasizing the drawing process as an active tool for architectural thinking, BowWow asks: How might we record and transpose knowledge from one condition to another?